תפריט נגישות

סגן אהרן "פיגוש" פיגנבלט ז"ל

אהרן פיגנבלט
בן 20 בנפלו
בן פרומה ושלמה
נולד בעפולה
בז' בניסן תרפ"ח, 28/3/1928
התגורר בקרית מוצקין
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד הרביעי - "הפורצים", חיל השריון חט' 4 פל' עורב
נפל בקרב
בי"ד בניסן תש"ח, 23/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נבי סמואל
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ קרית ענבים

קורות חיים

אהרן-דוב ("פיגוש") בן שלמה ופרומה, נולד ביום 28.3.1928, בשנת תרפ"ח בעפולה. בהיותו בן שמונה עברו הוריו לגור בקרית-מוצקין שליד חיפה ושם למד בבית-ספר עממי. התמסר לפעילות בתנועות נוער, תחילה ב"מכבי" ואחר- כך ב"המחנות העולים", שם שימש כמדריך, יצא להכשרה למשק יגור, והצטרף לשורות הפלמ"ח. בכל הפעולות שהשתתף בהן גילה רוח נכונות והקרבה, אם בהורדת מעפילים ואם בשדות-קרב. כעבור זמן קצר התמנה למפקד מחלקה ובראש מחלקתו נשלח להרי ירושלים. השתתף בפעולות רבות. אהוב היה על כל האנשים שאיתם לחם, תמיד עליז ושמח ואוהב לעזור.

במכתבו להוריו מיום 13.4.1948 כתב בין היתר:"אמא! אל תדאגי ואל תבכי, כשתקבלי את המכתב. אין אני יחידי כאן ואין ה"עבודה" כל כך מסוכנת, כפי שזה נכתב ומתואר בעיתונים. הורים יקרים! איני רואה כל אפשרות לבוא לחג הפסח השנה, אבל אין אני רוצה, שזה יפגע בשמחת החג. סדרו אותו, כאילו אני נמצא עמכם..."

אור ליום י"ד בניסן תש"ח (23.4.1948) נפל בקרב נבי-סמואל. הוא ידע כי פעולה זו קשה מאד ולפני צאתו אמר זאת לחברו, ואף-על-פי-כן לא נרתע עד הרגע האחרון. היה אחראי למחלקה שתקפה את חזית המבצר. עם נסיגתה נשאר לחפות עליה. כדור פגע בבטנו והוא דרש במפגיע מחבריו שיניחוהו לנפשו כדי שלא לעכבם בנסיגתם. כנראה שם בעצמו קץ לחייו ברימון כדי שלא יפול בידי האויב, כי גויתו הובאה לבסיס כשהיא מרוסקת מרימון. ב-25.4.1948 נקבר בקרית-ענבים.

אהרון נפל כמפקד מחלקה באחד הקרבות הקשים שהיו לגדוד הרביעי של הפלמ"ח בירושלים. קרב שהיה עלול לחרוץ את גורל מזרח ירושלים.

אחרי מותו הועלתה דרגתו לדרגת סגן.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה